2013. május 24., péntek

Extra csokis cupcake

Nagyon régóta szerettem volna már cupcake-et csinálni, de valahogy még csak most jutottam el idáig. Kár volt ennyit várni :)
A recept a BBC GoodFood magazinból van. Nem szokásom a recepteket egy az egyben átvenni, de ez pont úgy jó, ahogy van. Azaz nem. Én a sót kihagytam, illetve baromi sok krém lett, így a muffinok számát megdupláztam. A megadott mennyiségek 18 db muffinra elegendők.







Hozzávalók:

muffinokhoz
  • 225 g mikróban felpuhított vaj
  • 225 g porcukor
  • 3 egész tojás
  • 180 g liszt
  • 45 g kakaópor
  • 1 kk sütőpor
  • 75 g tej

krémhez
  • 200 g étcsoki
  • 300 g puha vaj
  • 180 g porcukor
  • 75 g kakaópor
  • 1 tk vanília kivonat

díszítéshez

  • színes cukorkák




Elkészítés:
  1. A sütőt előmelegítem 160 fokra (légkeverés), 180 fokra légkeverés nélkül. A vajat habosra keverem a porcukorral, majd egyenként a tojásokat is hozzáadom.
  2. Egy külön tálban összekeverem a lisztet, a sütőport és a kakaóport, ezután pedig a vajas keverékhez keverem.
  3. A tejjel lazítom.
  4. A muffinformát kibélelem muffin papírral (nem kell aggódni, a papaírt simán le lehet majd húzni a sütikről), majd 3/4-éig töltöm a tésztával.
  5. 20 perc alatt készre sütöm.
  6. Addig elkészítem a csokikrémet.
  7. A csokit felolvasztom, majd hagyom kihűlni.
  8. A vajat habosra keverem a porcukorral és a kakaóporral és a vaníliával.
  9. A kihűlt csokit hozzáöntöm, és még kb. 5 percen át habosítom. 
  10. A krémet habzsákba töltöm, majd a kihűlt muffinokra nyomom. 
  11. Színes cukorkákkal meghintem.



Jó étvágyat!