2014. február 5., szerda

Szivárvány torta fehércsokis túrókrémmel

Mikor megláttam az oviban a farsangi buli kiírását, már tudtam, hogy az üdítő mellé mi szivárvány tortát fogunk vinni.
Eleinte kicsit ódzkodtam az ételfesték ilyen mértékű használatától, aztán úgy gondoltam: egye fene, miért ne lehetne egy évben egyszer ezt is kipróbálni :)
A színekkel kapcsolatban azt a tanácsot kaptam, hogy sütés előtt legyen élénkebb a szín, mint amilyet utána szeretnék. Ezt mindenki verje ki a fejéből, mert nagyjából ugyanazt a színt kapjuk, csak kicsit sötétebb lesz az eredmény.
Nekem jobban bejönnek a pasztell színek, mint az élénkebbek, úgyhogy legközelebb kevesebb ételfestéket fogok használni, nem kellett volna ráparázni erre a "sütés után nem fog látszódni a szín" dologra.
Próbáltam por állagú festékkel is, én a gélt ajánlom, mert tényleg elég belőle egész kevés, illetve homogenizálódni is könnyebben tud, mint a por.
A krémnél úgy gondoltam, hogy most növényi tejszínt fogok használni, hátha van az ovisok közt laktózérzékeny. Mikor már kész voltam vele, akkor esett le, hogy TÚRÓkrémet alkottam... BTW, a jó szándék megvolt...
Állagra jó kemény lett a krém, ez is volt a cél, viszont így nehezebb szépen eldolgozni a külsejét. Aki nem akar vesződni vele, inkább ne a krémmel kenje körbe, hanem verjen fel tejszínhabot egy kis porcukorral, azt könnyebben el tudja simítani, mint a túrókrémet.













Piskóta:
  • 3x2 db tojás
  • 3x40 g kristálycukor
  • 3x40 g liszt
  •  piros, kék, zöld, citromsárga, narancssárga ételfesték

  1. Körberajzolok egy 18 cm-es tortakarikát egy sütőpapíron (nekem a gáztepsi hátán 2 kör fért el)
  2. Előmelegítem a sütőt légkeverés nélkül 190 fokra.
  3. 2 tojásfehérjét habbá verek, közben adagolom hozzá a cukrot.
  4. A 2 sárgát világosodásig kihabosítom.
  5. A fehérjébe óvatosan belekeverem a sárgát, majd a lisztet apránként elvegyítem benne.
  6. A kapott habot kétfelé veszem.
  7. Mindkét félhez más-más ételfestéket adok, közben óvatosan keverem.
  8. Ezután a sütőpapíron lévő körök közepére öntöm a masszákat, és egyenletesen eloszlatom (picit lógjon túl a körvonalon a massza).
  9. Sütőbe tolom és kb. 10-15 perc alatt készre sütöm.
  10. Mikor kihűlt, lehúzom róla a sütőpapírt, és a tortakarikával kiigazítom a lapokat.
  11. Ezt a procedúrát összesen háromszor csinálom meg, hogy a végén 6 db lapot kapjak :)


Krém:
  • 5 dl habtejszín
  • 100 g fehércsoki
  • 3 ek porcukor
  • 250 g túró

  1. Megolvasztom mikróban a fehércsokit (sokszor át kell keverni, különben leég).
  2. A túrót és a porcukrot botmixerrel összedolgozom, majd hozzákeverem a langyos csokit.
  3. A habtejszínből nem túl kemény habot verek, majd hozzáöntöm a csokis túrót, és folytatom a habverést, amíg összeáll a krém (nem szabad sokáig verni).


Végül betöltöm a lapokat, áthúzom a krémmel a tortát, és cukorkákkal díszítem ;)