2013. május 24., péntek

rákóczi

Az egyik vizsgasütim volt.
Én nem szeretem, amikor 100 méteres hab van egy alig 1 centis túróréteg felett. Én azt szeretem, amikor sok-sok túró, és kevés fehérjehab van a sütin.
A vizsgán azonban 6000 méteres fehérjehabot kértek a fél centis túróréteggel szemben.
A végén nekik is engedtem, és magamnak is kedveztem.
Ez lett a végeredmény, és azt hiszem mostantól mindig így fogom készíteni a Rákóczi túróst.







Hozzávalók:
a tésztához
  • 80 g porcukor 15
  • 160 g vaj 80
  • 240 g liszt 70

  1. Linzer alapot készítek a hozzávalókból. Recept itt.
A sütéshez 25x35 cm-es tepsit használok.
  1. Kb. 15 perc alatt 190 fokon aranybarnára sütöm.

a töltelékhez
  • 1000 g túró 500
  • 80 g búzadara 0
  • 250 g kristálycukor  50-60
  • 2 tojássárgája 1
  • 2 dl tejföl 1
  • 1 db citrom reszelt héja
 
  1. A hozzávalókat összedolgozom. Igyekszem a túrót minél apróbbra törni.
  2. A kisült linzerlapot gyorsan megkenem forró sárgabarack lekvárral, majd rákanalazom a tölteléket, és visszateszem a sütőbe 180 fokon kb. 25 percre.
  3. Közben elkészítem a wind habot: 4 tojásfehérjét, a súlyának megfelelő kétszeres mennyiségű kristálycukorral felmelegítek, mindössze addig, amíg a cukorkristályok feloldódnak. Ezután kemény habbá verem.
  4. Rákenem a túrótöltelékre, habkártyával mintázhatom, majd visszatolom a sütőbe, és 170 fokon 10 percig sütöm, ügyelve arra, hogy ne barnuljon meg a hab.


Jó étvágyat!