2015. november 16., hétfő

Diós csokoládé bomba

Nemrég bukkantam Gabriella oldalára, és ez volt az első, amit kipróbáltam.
A végeredmény nagyon finom, habár én legközelebb ki fogom hagyni belőle a körtét, mert nekünk zavaró volt benne, illetve nem egyesével mártottam a szeleteket csokiba (#mégazkénenekempepecsmunka), hanem a tetejére csurgattam csokimázat. 
Én ugyanis nem a receptben szereplő mázat raktam a sütire, hanem a jól bevált csokimázamat, az adja ugyanis a bombát bele :)



Kb. 20x25 cm-es tepsihez (az a jó szerintem, ha nem túl magas, inkább lapos lesz a süti)

Hozzávalók
  • 100 g margarin
  • 20 gnegyedannyi
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 100 g tejcsoki (a finomabb fajtából)
  • 180 g darált dió
  • 4 tojás


Elkészítés
  1. Előmelegítem a sütőt 160 fokra légkeveréssel.
  2. A csokit megolvasztom.
  3. 100 g kristálycukorral habosra verem a fehérjéket.
  4. A vaníliás cukorral és a maradék 20 g cukorral fehéredésig verem a sárgákat, majd a vajat és a kihűlt olvasztott csokit is belekeverem a habverővel.
  5. Ehhez óvatosan hozzákeverem a fehérjés habot.
  6. A diót összekeverem a liszttel, majd beleforgatom a habba.
  7. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntöm a masszát, és kb. 20 perc alatt készre sütöm.

A máz

Hozzávalók
  • 100-120 g vaj
  • 4 ek kakaópor
  • 150 g porcukor

Elkészítés
  1. Lábasban megolvasztom a vajat. 
  2. Mikor felolvadt, elzárom alatta a gázt, és belekeverem a kakaóport és a porcukrot.
  3. Addig keverem, amíg szép, sima lesz a massza.
  4. Ha kész, ráöntöm a süti tetejére.