2015. október 19., hétfő

Lecsós-juhtúrós tészta

Nagyjából egy évig tartott a konyhasztrájkom, ami főzés terén abban nyilvánult meg, hogy csak a legszükségesebb időkben vettem elő a fakanalat, értsd: hétvégente.
Most azonban kilábalni látszom a konyhai depiből (sütés terén még ez azért nem igazán mondható el, ott még tart az alkotói válság), vagy egész egyszerűen lehet, hogy csak ráuntam a borzasztó ételfutár kínálatra.
Úgyhogy leültem a gép elé, és elkezdtem recepteket és ihletet keresni.
Az eredeti receptet némileg módosítva meg is született ez a tészta, ami meglepően rövid idő alatt elkészül, mindemellett nagyon finom. Csak a férjem kérdezte a szokásosat: na és hol van belőle a hús?
:)
Eredeti recept itt.




Hozzávalók:
  • 25 dkg tészta
  • 4 paprika
  • 2 konzerv darabolt paradicsom paradicsomlében (pl. Pennyben kapható)
  • 1 gerezd fokhagyma
  • pici bors
  • zöldfűszer (házi delikát)
  • 250 g juhtúró
  • a tetejére 60 g reszelt sajt (zsírszegény)


Elkészítés:
  1. A tésztát a szokásos módon megfőzöm.
  2. A paprikát felkarikázom.
  3. Lábasban forrás után számítva még 10 percet főzök a paradicsomokon, amihez a paprikát is hozzákevertem a fűszerekkel és a zúzott fokhagymával együtt.
  4. Végül összevegyítem a szószt a megfőtt tésztával, de előtte belemorzsolom a forró szószba a juhtúrót. 
  5. Reszelt sajtot szórok a tetejére, és előmelegített 200 fokos sütőben (légkeveréssel) addig sütöm, amíg a tetején a sajt meg nem pirul.