2015. november 16., hétfő

Isteni diótorta

Ez életem legfinomabb diótortája.
Korábban már elkészítettem (Cirkusz és diótorta), most azonban pontosítottam az arányokat.

recept Farkas Vilmosé, ami szerintem szuper, csak icipicit módosítottam.





18 cm-es tortaformához


Hozzávalók

  • 4 tojás
  • 160 g kristálycukor 40
  • 130 g liszt  100 rizs
  • 30 g darált dió 60
  • csipet fahéj 5 fűszerkeverék


Elkészítés
  1. A fehérjét 100 g kristálycukorral habosra keverem.
  2. A sárgáját a maradék 60 g kristálycukorral fehéredésig habosítom.
  3. A két habot lazán összekeverem.
  4. A lisztet, a diót és a fahéjat összekeverem, majd apránként belekeverem a habba.
  5. Tortakarikában, 160 fokra előmelegített (légkeveréssel) sütőben kb. 45 perc alatt készre sütöm.
  6. Nekem kicsit túlnőtt a torta a formán, ezért fejjel lefelé, rácsra borítva hűtöttem ki, így szép egyenes lett a teteje is.



A krém

Hozzávalók 
  • 230 ml tej
  • 250 g cukor 50
  • 30 g étkezési keményítő / 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 150 g darált dió

  • 300 g vaj

Elkészítés
  1. A tejből, cukorból és a keményítőből/pudingporból pudingot főzök.
  2. Mikor kész, azonnal belekeverem a darált diót.
  3. Ha kihűlt a krém, akkor kihabosítom a vajjal.






Ezután négyfelé vágom a kihűlt piskótát, és betöltöm a krémmel, amiből bőven marad még a bevonásra is.