2012. március 6., kedd

Túrós táska


















Mostanában elég sokat böngészem Limara pékségét.
Első próbálkozásként a túrós batyuját próbáltam ki, az eredmény pedig fenomenális, ajánlom mindenkinek! Csak a mazsolát hagytam ki, mert azt nem szeretjük, még a túrós batyuban sem ;)
Ja! És (még) nincs kenyérsütő gépem, így anélkül csináltam.



Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 3,2 dl tej
  • 1 tojás
  • 1 kk só
  • 3 ek cukor
  • 8 dkg olvasztott vaj
  • 2,5 dkg élesztő
  • fél kg túró
  • 2 csapott ek búzadara
  • 4 ek cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 tojás sárgája
  • 2 tojásfehérje kemény habbá verve



Elkészítés:
  1. Az összes hozzávalót egy nagy tálba teszem és összegyúrom.
  2. A tésztát konyharuhával letakarom és kb fél óra alatt duplájára kelesztem.
  3. Közben elkészítettem a tölteléket: a túrót áttörtem a kétféle cukorral, búzadarával, citromhéjjal és a tojások sárgájával, majd óvatosan beleforgattam a tojásfehérjékből vert kemény habot.
  4. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítom és kb 3 mm vastag négyzet alakra gyúrom.
  5. 10x10 centis négyetekre vágom, a közepükre 1-1 kanállal teszek a töltelékből.
  6. A négyzetek sarkait középen összefogom, és picit csavarok rajta, hogy sütés közben ne nyíljanak szét.
  7. Sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztatom őket.
  8. Hagyom kb. 20 percig pihenni.
  9. Lekenem a batyukat a felvert tojással.
  10. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 15 percig sütöm őket.
  11. Ha kihűltek a batyuk, tetejüket megszórom porcukorral.



Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.