2012. július 25., szerda

Rántott patiszon tartármártással

8-9 éves lehettem, mikor először csináltam ilyet. Persze én csak paníroztam, a nagymamám főzte meg és sütötte ki, de az íze máig eszembe juttatja azokat a gondmentes, vidéken töltött nyarakat...









Hozzávalók:
  • 1 patiszon
  • liszt
  • tojás
  • zsemlemorzsa


Elkészítés:
  1. Egy lábasban felteszek vizet főni.
  2. A patiszont megszabadítom a héjától, négyfelé vágom, és kisujjnyi méretűre szeletelem. Nem jó, ha nagyon vékony, mert akkor szétfő, és nem lehet rendesen bepanírozni.
  3. Amikor forrni kezd a víz, teszek bele 2 teáskanál sót, majd a patiszonszeleteket.
  4. Ha már bele tudok szúrni egy hústűt, akkor elzárom alatta a gázt, leöntöm róla a vizet, és picit várok, hogy hűljön.
  5. Előkészítek 3 tálat. Az egyikbe lisztet rakok, a másikba 2-3 tojást felverek, a harmadikba zsemlemorzsát szórok.
  6. Bepanírozom a patiszont: először lisztbe forgatom, majd mindkét oldalát a tojásba mártom, végül a zsemlemorzsában hempergetem meg.
  7. Ezután bő olajban, közepes lángon mindkét oldalát addig sütöm, míg aranybarnák nem lesznek.
  8. Papírtörlővel bélelt tálra szedem, sózom.


A tartármás receptje innen van.

Tipp: ha tartalmasabb ételként szeretném fogyasztani, párolt rizst készítek hozzá.


Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.